mattejaaz

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Mathias Åsberg - 2 mars 2012 18:23

Hallåj! sitter här med jonathan tolfen och har precis ätit middag :)! för övrigt har jag varit och kört ett GRYMT Bröst+Biceps pass, fruktansvärd pump fick jag idag, helt slut nu!


Här har ni min middag, Potatis med regnbågs lax sallad och 2 mackor! och såklart Loka Smultron+Citron !!!!!

 



I morgon lördag ska jag åka med Emelie (bruden) och hennes familj till Sälen, så kommer FÖRMODLIGEN inte vara så aktiv nästa vecka, men finns det dator där så ska ja försöka uppdatera! lite orolig för träningen dock, får väl ut o gå och ta dom vikterna man hittar ;)!



Nu ska ja kila ut med jonte


Tack för att ni läser!


Med vänliga hälsningar Mattejaaz aka Mathias

Av Mathias Åsberg - 2 mars 2012 12:57

Hallåj efter ca 6 timmars sömn vaknade jag över att min polare jesper fråga om ja skulle på gymmet, klart ja ska dit men lite nyvaken kanske :D, aja ska försöka trycka i mig lite energi sedan sticka dit.


Frukosten består utav 1 st Avokado + 2 st ägg/1 protein shake ++ kanske en banan får se vad ja mixar ihop!


 


Fakta om avokado:


Avokado innehåller nyttiga fetter, antioxidanter, A-vitamin, betakaroten och fler viktiga näringsämnen. Avokado kan vara bra för levern, hjärta och den används ofta inom skönhetsvård.

 

Vitaminer

Vitamin A: 1230 IU
Vitamin C: 15 mg
Vitamin B1: 0,2 mg
Vitamin B2: 0,3 mg
Niacin: 4 mg
Folsyra: 125 mg
Pantotensyra: 2 mg
Vitamin B6: 0,6 mg
Fler vitaminer finns i försumbara mängder.

Mineraler

Kalium: 1204 mg
Fosfor: 83 mg
Magnesium: 80 mg
Kalcium: 20 mg
Natrium: 20 mg
Järn: 2 mg
Innehåller små mängder av selen, mangan, koppar och zink.




Personligen äter jag ju inte så fet mat igentligen, men just avokado får ja i mig så mycket nyttigt på en gång+ jag blir mätt på så liten mängd och jag får energi!


Uppdaterar efter dagens Bröst+Biceps pass :)!!


Tack för att just DU läser !


Med vänliga hälsningar

//Mathias

Presentation


*Gym
*Hälsa
*Mat
*Nöje
*Humor
*Dagliga funderingar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards